Avem inca un membru al clubului politicienilor care mint, sunt prinsi ca mint si nu demisioneaza. Azi, Adriean Videanu. Un politician perceput de altfel ca un personaj cu mult bun simt, inteligent, adesea simpatic. Lucrurile, insa, nu stau chiar asa.

Sa recapitulam povestea minciunii lui Videanu. Joi dimineata, primarul Capitalei intra telefonic la Realitatea TV si la Antena 3 si vorbeste despre actiunea de deszapezire. La Antena 3 declara ca este in Bucuresti.

Antena 3: „Dumneavoastră aţi ieşit cu maşina pe străzile din Capitală?”
Videanu: „Sigur că da!”
Antena 3: „Şi cum ne puteţi descrie situaţia din Bucureşti?”
Videanu: „Destul de greu, foarte greu, foarte greu…”
Antena 3: „Cum v-aţi descurcat, eraţi la volan?”
Videanu: „Eu am şoferul meu…”

Ulterior, Videanu nu mai este de gasit la telefon.. Apelurile catre mobilul lui au fost redirectionate catre Narcisa Iorga, consiliera lui Videanu

Tot joi, in cursul dupa-amiezii, Narcisa Iorga declara pentru Cotidianul: „A fost pe teren toata ziua. La amiaza a fost in sectorul 5.

Joi seara, Adriean Videanu revine la Bucuresti si convoaca la 1 noaptea un comandament de iarna.

Vineri seara, la Realitatea TV, Videanu recunoaste a a fost plecat din tara. “Da, am fost plecat pentru o zi”
Simbata, la Realitatea TV, Videanu se rasteste: “Mare drama ca a plecat Videanu o zi…”

Da, Adriean Videanu! Este o mare drama. Dar nu pentru ca ai fost plecat din tara. Ceea ce, in fond, n-ar fi o mare problema. Ci pentru ai mintit! Fapt inacceptabil pentru cel care a fost ales de cetateni sa le reprezente interesele. Iar demisia ta se impune, as vrea sa intelegi bine, nu pentru ca ai fost plecat din tara. Ci tocmai pentru ca ai mintit!

Comments

b0gdan
Posted on 5th January, 2008

Acuma sincer, dupa nesimtirea lui orban, chiar crezi ca Videanu o sa-si dea demisia???

Ar fi onorabil, intr-adevar… dar de cand au romanii onoare?

Turambar
Posted on 6th January, 2008

Aha! Alt candidat la Primarie care trebuie lucrat la oase.

Da-le, mama lor de hotzi, sa le ajunga ca nu cotizeaza…

:)

sutu
Posted on 6th January, 2008

turambare, tu esti cretin?

lanul de secara
Posted on 6th January, 2008

Cristi..sa le ceri politicienilor demisia pentru ca mint …e ca si cum i-ai cere capul lui Sutu sau lui Andronic pentru manipulare..
Pe de alta parte ..la cat de nesimtit-obrazica-agasanta e presa in cautare de vinovati nationali..pe subiecte particulare..e de inteles orice mica minciunica..
Tu, niciodata…nu te-ai folosit de minciunele?

sutu
Posted on 6th January, 2008

nici tu n-ai notiunea de SERVICIU PUBLIC.
shut the fuck up!

Turambar
Posted on 6th January, 2008

Nu sunt cretin, coane, ci doar guvernat de sfantul principiu “paranoia bine temperata nu strica niciodata” in momentele de importanta deosebita pentru tara.

Dau la o parte invectivele si intru in miezu problemei. Cazul Orban a fost un alt exemplu in care un potential candidat la Primarie a fost luat la fezandat anticipatoriu, la unison de catre presa cea degraba gustatoare de sange.

Ce ma deranjeaza nu este ca sariti la gatul oamenilor publici. In fond, asta este treaba voastra, dulai morocanosi ai democratiei. Tot asta este si in fisa postului lor: sa primeasca suturi in oo cu zambetu pe buze si sa mearga mai departe.

Ma deranjeaza in schimb selectivitatea prea transparenta, care uneori aduge un iz vag, alteori pur si simplu pute a agenda ascunsa.

Hai sa te intreb o singura chestie, spre nedumerirea personala a acestui cretin de servici: de Prigoana de ce nu s-a luat nimeni pana acum? Ca doar si in Sect 3 sunt strazi in continuare nedesfundate, si troiene de zapada care nu au fost duse inca la cosu de Recycle Bin de gunoi, unde or fi facut ei terenul viran de depozitat un asemenea gunoi curat?

Pentru ca Prigoana are un PR redutabil in ultimul timp? Pentru ca se invita in stanga si in dreapta si, most importantly, pentru ca virgula cotizeaza in stanga si in dreapta la sfintii dulai ai democratiei?

Ma baetzi ma… Mai rasfirat, mai rasfirat, ca pana si cretinii va vad la lucru in lanu de secara :)

Bibliotecaru
Posted on 6th January, 2008

Nu a spus nimeni ce Capitală. Trebuia să se înţeleagă că nu capitala României. Dacă ar fi fost în Bucureşti nu ar fi fost „destul de greu, foarte greu, foarte greu…” ci imposibil.

Bibliotecaru
Posted on 6th January, 2008

Pentru că văd că lumea consideră că este o aroganţă să te iei de Videanu că nu a fost în Capitală la momentul oportun plus minciuna, amintesc celor care iau apărarea primarului virtual că de câte ori a fost o avertizare pentru Bucureşti nu era în capitală, nici la inundaţii, nici la insolaţii. Vorbim aici de aroganţa cu care unii se consideră mai mult decât cetăţeanul de rând, pentru că au posibilitatea finaciară şi de fiţe.
Băsescu a înţeles lecţia şi a făcut cea de a doua operaţie în ţară, cu toate riscurile. Nu-i ridic statuie pentru asta, dar măcar a făcut un lucru de bun simţ într-o mare de constrângere a realităţilor normale. “Lumii bune” însă le pute România a brânză telemea şi nu a brânză “împuţită” de Fromage de Rochefort aux algues d’Ouessant alături de o icră mai neagră de Beluga, Ossetra sau Sevruga, aş cum sunt ei obişnuiţi.
Am mai auzit ieri o replică de la o doamnă angajată ca funcţionar public, am şi eu dreptul la concediu ca orice om. Orice om întrerupe concediul atunci când apare o situaţie de necesitate care atinge necesitatea serviciului lui.
Sfatul meu este să vă uitaţi domniile voastre pe site-urile preşedinţiei şi ale guvernului, verificaţi-le agenda publică, ca să vedeţi ce au făcut domniile lor atunci când a apărut situaţia de urgenţă a ninsorilor abundente.
Dacă nici de aici nu trageţi nici o concluzie, lăsaţi să ia atitudine măcar pe cei care vor să schimbe ceva din această aroganţa a reprezentantului.

InnOcente*
Posted on 6th January, 2008

Auzi… ce ne tot lamentăm? Videanu nu o să-şi dea în veci demisia, că doar îi este bine acolo unde stă. Şi oricum nu e prima dată când lipseşte în momente critice… Dar de mandatul numărul 2 s-a lins pe bot :P

lanul de secara
Posted on 6th January, 2008

Felicitari Cristi!
Vei ajunge foarte departe cu stilul asta, cel putin arogant.Deja Sutu devine un reper pentru scara de valori din presa.Faci o treaba buna, serios, mi-e teama insa ca serviciile pubice nu se pot analiza cu mijloace politice sau “morale”.
Lumea “publica” se diversifica pe zi ce trece, insa presa are inca mijloace rudimentare si populiste de analiza! Poate fi incapacitate individuala sau ticalosie.
Parerea mea.

radu
Posted on 7th January, 2008

Daca ziaristii nu ar fi atat de absurzi in incercarea lor de a cauta vinovatii acolo unde nu sunt si de a le trece cu vederea pe cele cu adevarat importante, poate nici politicienii nu ar mai minti in situatii de astea. Daca Videanu spunea din prima ca nu e in Bucuresti, jur ca toata presa era plina de “Bucurestiul la -15 grade, Videanu la +30!”, “Videanu bea Sex on the beach in timp ce o femeie a murit doarece salvarea nu a ajuns la timp!”, “Reactorul 4 de la Cernobil a explodat acum cativa ani iar Videanu e tot in concediu!” etc. Am stat si m-am uitat ca prostul prin ziare, am privit la TV, am ascultat la radio: nicaieri nu am citit/vazut/auzit in sarcina cui cade dezapezirea Bucurestiului, care e legislatia, cum sunt impartite atributiile etc. Abia dintr-o declaratie a lui Chiliman m-am convins ca, intr-adevar, dezapezirea nu cade in sarcina primarului general.

Intr-o tara normala, da, un gest normal ar fi ca un demnitar prins cu minciuna sa-si dea demisia dupa o astfel de situatie. Dar, in aceeasi tara normala, demnitarul Videanu nici n-ar fi nevoit sa minta atat de absurd pentru ca cetatenii ar fi suficinet de inteligenti sa-si dea seama ca nu-i mare tragedie ca nu e primarul in tara sa vada cum ninge si, de asemenea, in aceeasi tara normala, presa nu ar fi atat de ahtiata dupa populism ieftin, gretos si de doi lei…negrei.

Pentru faptul ca la o calatorie de 3 ore un tren are 5 ore intarziere ar trebui sa cereti sus si tare demisia lui Orban, nu pentru gogoasa aia infuriata cu accidentul.

Incep din ce in ce mai mult, din pacate, sa nu mai vad in presa decat ceva misto de citit pe buda. Va pierdeti din ce in ce mai mult din credibilitate iar noi, generatia cu net acasa si acces la mass-media serioasa si cu CNN pe cablu, suntem din ce in ce mai imuni la porcariile astea ieftine, populiste, de genul: “daca eu n-am, nici el sa nu aiba”, “tiriac sa bea apa de robinet, ca toti romanii, nu imbuteliata!”, “parlamentarii sa aiba costume rupte-n coate, sa fie solidari cu majoritatea romanilor” etc.
O zi placuta!

Turambar
Posted on 7th January, 2008

Radule, esthi un scump! Da la tata sa te pupe pe chelia aia intzeleapta, ca mult bun simt si vorba priceputa ai…

Pentru cei care nu intzeleg retorica baroca: subscriu la ce spune Radu. A gasit bine cuvintele pentru a descrie o stare de lucruri complexa, disfunctionala, in care nu exista nevinovati si totul e gri. Politicienii de regula sunt nepriceputzi, dar nici ziarishtii nu prea pleznesc tot timpul de pricepere si le place rautatea gratuita si sangele care aduce rating.

Nu, atzi intzeles greshit: nu-mi place sa pup oamenii pe chelie. Era doar o figura de stil.

:)

soferul
Posted on 7th January, 2008

@ Radu -> prognoza meteo se cheama treaba aia care ar fi trebuit sa-l opreasca pe Videanu in Bucuresti. Si atunci nu-si mai punea problema ce o sa scrie presa. Si doi, intr-adevar deszapezirea nu cade in sarcina primarului general. dar coordonarea da. plus ca celebrele contracte de salubrizare au fost semnate de priamria generala. pai daca primarul general n-are treaba nici cu deszapezirea, nici cu ploile, nici cu traficul, nici cu valorile de caldura, atunci ce ar fi sa desfiintam dracului functia asta. ca vad ca e reprezentativa.

@ lanul cu secara -> ma baiatule, am impresia ca tu traiesti in Romania, zona cu girofar. las la o parte ca matale chiar nu ai habar ca primarii se afla in serviciul cetatenilor. as atrage atentia doar asupra faptului ca intregul este constituit din detalii. din amanunte. din, cum le-ai spus?, subiecte particulare. exact asa se previne coruptia si incompetenta, atragand atentia ca X nu e in sare sa rezolve o problema. daca tu o consideri minora, particulara, cu atat mai mult. pai cum sa ne asteptam sa rezovle videanu traficul, cand el nu este in stare sa coordoneze un cacat de comandament de deszapezire. apropo, si daca nu are atributii la deszapezire, ce naiba face cu comandamentul ala? traduce filme de pe dc++?

lanul de secara
Posted on 7th January, 2008

@soferul:eu traiesc in Lanul de Secara, daca vreau am si girofar, totul se intampla acolo unde traiesc, asa cum vreau eu.Pentru ca de tot ce se intampla in Lanul de Secara nu e nimeni vinivat, doar EU!
Asta va doresc si voua!
@Radu:platesc doua burse de ziaristi intre doua varste,poate faci cu ei exercitii de minte limpede!Ma tot intreb ce-as putea face, sa gasesc surse de informare obiective in Romania, macar pentru lucrurile de zi cu zi.Ma ajuta cineva?
Palatul care adaposteste cu atata rabdare acest dialog nu intra in discutie!

soferul
Posted on 7th January, 2008

@ lanul de secara -> dragut. si banuiesc ca nici nu te contrazice nimeni acolo. nu te-a ales nimeni primar peste culturile de secarica, asa ca nimeni nu te poate contesta. cum sa contesti un monarh absolut, nu? :)
p.s. poate ca si eu m-am exprimat mai dur. ok, daca te-am jignit, imi cer scuze. postul tau din lan insa nu face cinste nici unui cultivator onorabil. chiar de secara.

radu
Posted on 7th January, 2008

Turambar, inca n-am chelie si sper sa nici nu am. :)

Soferul, ok, ai dreptate. Asta le-am scris si celor de la RATB: sa se uite si ei naibii la Meteo si sa adapteze numarul de masini aflate in circulatie si in functie de acele date (nu-ti trebuie facultate pentru a-ti da seama ca atunci cand ploua, e frig, ninge etc e mai aglomerat). Ideea nu era asta. Pe mine ma deranjeaza ca majoritatea romanilor, inclusiv presa, se leaga de rahaturi si nu de adevaratele probleme. De exemplu, nu am vazut nicio analiza obiectiva si educativa – daca vrei – asupra modului cum a fost facuta dezapezirea in Bucuresti (cate masini, cate au iesit pe teren, e obstructionata dezapezirea de masinile parcate pe trotuar etc). Tot ce aud si vad legat de problema cea mai recenta a Capitalei e aceasta enormitate de descoperire jurnalistica, aceasta uriasa victorie e presei libere si independente, aceasta demna de Pulitzer informatie cum ca Videanu nu a fost in Bucuresti cand ningea. Ma deranjeaza ca nu mai aflu nimic din ziare in afara de stiri idioate, de doi lei si subjugate de diferite interese mai mult sau mai putin oneste. Vreau sa fiu informat corect si obiectiv. E treaba mea daca vreau sa ma indignez sau nu ca Videanu nu a fost in Bucuresti pe 3, dar sa o fac in cunostinta de cauza. Eu habar nu aveam ce rol are Videanu in dezapezire daca nu sapam mai mult pe net, prin ziare, hotarari si norme. Daca eram un ignorant care punea botul la tot ce zice presa si aveam si aceasta afinitate spre populism a majoritatii, puteam sa cer si “demisia” Patriarhului daca presa imi zicea ca acesta n-a fost in Bucuresti la dezapezire. Ma mai deranjeaza ca inca mai exista oameni care cred ca “statul trebuie sa ne dea de munca” si care-si asteapta primarul sa le dea zapada din fata casei. Ziaristii ne induc ideea ca un primar gospodar este in mijlocul troienelor, cu lopata in mana si niste ciubote gaurite in picioare. Dar, totodata, l-au acuzat de populism pe Basescu atunci cand l-au vazut pe podul ala celebru.
Chiar, de ce nu am vazut/citit nicio stire despre “cetatenii platitori de taxe si impozite” care nu au dat zapada de pe trotuarul din fata casei? De ce nu se spune nimic in reportajele despre “traficul infernal din Bucuresti” si despre soferii care blocheaza intersectia trecand pe portocaliu? Sau despre cei care depasesc coloana, blocand tramvaiul?
Lanul de secara, surse obiective de informare nu prea gasesti in Ro pentru ca, din propria experienta am observat, nimeni nu are interesul sa spuna lucrurilor pe nume si sa transeze o problema pana la capat. Ai observat cum fac cei de la stirile din sport? Iau un interviu de 3 minute unui fotbalist/conducator etc si dupa aia fac 5 stiri de 3 minute pe baza celor 50-60 de cuvinte rostite de intervievat. Cam asa si cu restul.

Turambar
Posted on 8th January, 2008

Radu: o asemenea analiza e greu de facut pentru ca sursele (in cazul de fata, societatile de salubrizare) nu-ti vor pune la dispozitie datele necesare.

Cu siguranta vor invoca cine stie ce secrete de servici, insa in fond si la urma urmei motivul pentru care nu vor divulga info operationala (cate masini, cate au iesit pe teren) te poate ajuta sa intelegi cati bani s-au cheltuit cu adevarat si sa compari cu valoarea contractului. Sa nu iasa niste discreptante pe-acolo, in urma unor calcule…

Turambar
Posted on 8th January, 2008

LATER EDIT: Sorry for the double post.

Aici niste cifre. Au inceput sa vorbeasca cifre. Radule, scoate calculatoru:

http://www.hotnews.ro/revista_presei/subiectele_zilei/articol_2163424/cotidianul_evacuarea_troienelor_capitala_milioane_euro.htm

Domnilor, e groasa: zapada nu va fi evacuata. Vom merge cu metroul inca vreo luna de aici incolo, pentru ca va fi in continuare frig si zapada nu se va topi.

soferul
Posted on 8th January, 2008

@ radu -> presa este datoare sa semnaleze orice nu merge bine. ca pe ai nostri nu-i duce capul, sau le este lene, sau uita de pe-o zi pe alta, sa continue subiectul si sa caute cauzele pentru care deszapezirea (in cazul asta) merge cum merge, asta este o alta discutie.

Leave your Comment